5 Tips for en vellykket telemarketing-kampanje
Dialog Norge har nå jobbet med telemarketing for organisasjoner i over 10 år. Underveis har vi klart å samle flere tips og triks for å sikre gode resultater i våre kampanjer. I dag har vi bestemt oss for å dele noen av hemmelighetene til en vellykket telemarketing-kampanje som vi bruker til daglig.
1. Riktig målgruppe
Det er viktig at du vet hvorfor du kontakter dine givere. Hvis du ikke har tenkt på dette, vil resultatene ofte være lavere enn forventet. En typisk fallgruve er å fokusere på kvantitet fremfor kvalitet, så det er veldig viktig at du tydelig definerer din målgruppe og tilnærmingen du vil bruke når du kontakter dem.
2. Relevans
Hver samtale må være relevant for giveren. Du er sannsynligvis en giver selv, hva ville vært viktig for deg i en av disse samtalene? Du må sørge for at årsaken til samtalen din og måten den blir formidlet på, er noe som vil gi gjenklang hos giverne dine.
3. Timing
Timing er et av de viktigste punktene i en telemarketing-kampanje. For eksempel, hvis du gjennomfører velkomstsamtaler, må du gjøre det med en gang, ellers blir de irrelevante. Uansett hvor liten listen er, er det viktig at du ikke lar giverne vente for lenge.
4. Den gode samtalen
Tenk dialog, ikke monolog. Lytt til hva personen i den andre enden sier. Samtalemalen kan ikke være for lang, hver kommunikatør må finne sin egen stil slik at de kommer over naturlig.
5. Oppfølging
Tenk oppfølging! Det du er ble enig med giveren i samtalen, må utføres umiddelbart. Dette er ikke minst viktig for resultatene av kampanjen, men for det langsiktige forholdet som organisasjonen har med giveren. Jo bedre forholdet er, desto lengre livssyklus til giveren. Disse prosessene må planlegges i forkant av kampanjen for å sikre at kampanjen går greit fra start til slutt.
Der har du det, våre 5 beste tips for en vellykket telemarketing-kampanje!
Dialog Norge har nå jobbet med telemarketing for organisasjoner i over 10 år. Underveis har vi klart å samle flere tips og triks for å sikre gode resultater i våre kampanjer. I dag har vi bestemt oss for å dele noen av hemmelighetene til en vellykket telemarketing-kampanje som vi bruker til daglig.
1. Riktig målgruppe
Det er viktig at du vet hvorfor du kontakter dine givere. Hvis du ikke har tenkt på dette, vil resultatene ofte være lavere enn forventet. En typisk fallgruve er å fokusere på kvantitet fremfor kvalitet, så det er veldig viktig at du tydelig definerer din målgruppe og tilnærmingen du vil bruke når du kontakter dem.
2. Relevans
Hver samtale må være relevant for giveren. Du er sannsynligvis en giver selv, hva ville vært viktig for deg i en av disse samtalene? Du må sørge for at årsaken til samtalen din og måten den blir formidlet på, er noe som vil gi gjenklang hos giverne dine.
3. Timing
Timing er et av de viktigste punktene i en telemarketing-kampanje. For eksempel, hvis du gjennomfører velkomstsamtaler, må du gjøre det med en gang, ellers blir de irrelevante. Uansett hvor liten listen er, er det viktig at du ikke lar giverne vente for lenge.
4. Den gode samtalen
Tenk dialog, ikke monolog. Lytt til hva personen i den andre enden sier. Samtalemalen kan ikke være for lang, hver kommunikatør må finne sin egen stil slik at de kommer over naturlig.
5. Oppfølging
Tenk oppfølging! Det du er ble enig med giveren i samtalen, må utføres umiddelbart. Dette er ikke minst viktig for resultatene av kampanjen, men for det langsiktige forholdet som organisasjonen har med giveren. Jo bedre forholdet er, desto lengre livssyklus til giveren. Disse prosessene må planlegges i forkant av kampanjen for å sikre at kampanjen går greit fra start til slutt.
Der har du det, våre 5 beste tips for en vellykket telemarketing-kampanje!