Enkeltstående TM-kampanjer kan være en veldig god måte for en organisasjon å dyppe tærne i telemarketingverdenen for første gang. Investeringen trenger ikke å være så stor (prøv vår TM- kalkulator for en idé om prisene våre!), og vi garanterer alltid lønnsomhet.

Prosessen frem mot din første TM-kampanje

Hand, Table, Smile, Gesture

Hvordan jobber vi med enkeltkampanjer?

Om du kommer inn som ny mulig kunde hos oss, er det naturlig at du først er i kontakt med kundekonsulentene våre. De har stålkontroll på forventet ROI (lønnsomhet), på ulike kampanjetyper og er knallgode på å tenke ut lure steder å hente leads fra. De er dessuten veldig hyggelige, så ikke vær redd for å ta kontakt for et møte!

I det første møtet er vi mest interesserte i å lære mer om din organisasjon og mål. Ønsker dere flere medlemmer eller faste givere, eller vil du se på muligheter for å øke inntektene med grunnlag i databasen dere allerede har? Er hjertesaken dyrevern, eller bygger dere infrastruktur i krigsherjede land? Har dere en lang historie og en stor gruppe lojale støttespillere, eller er dere en ny organisasjon med store visjoner?

Uansett misjon og visjon, garanterer vi at vi vet om organisasjoner som har noe til felles med dere og at vi kan komme med gode forslag til TM-kampanjer som kan hjelpe dere å oppnå målene dere har satt dere! Selvfølgelig forteller vi litt om oss selv også, så du vet hvem vi er og hvordan vi jobber, men hos oss er det din organisasjon som er stjernen.

Når vi har blitt enige om hva som er riktig TM-kampanje for organisasjonen din, vil du få et prisestimat og en avtale for samarbeid samt databehandleravtale for underskrift.

Første møte

Vi forklarer underveis i prosessen og setter tidsfrister sammen, men hvis du har dette klart før oppstartsmøtet med prosjektleder blir vi glade!

  • En liten informasjonspakke der vi kan lære det viktigste om organisasjonen din, hva dere jobber for og gjerne også hvilket prosjekt den spesifikke kampanjen handler om.
  • Ringelister, eller i alle fall en ganske god idé om hvor mange numre de endelige listene kommer til å inneholde.

Hva bør du ha klart på forhånd?

Da er det formelle på plass og nå begynner oppkjøringen til kampanje! Nå er det prosjektlederteamet som tar over prosessen. Du vil få tildelt en prosjektleder som har ansvaret for forberedelsen og gjennomførelsen av kampanjen, og vi setter opp et oppstartsmøte så dere får hilst på hverandre og gått gjennom alle praktiske detaljer.

Prosjektleder vil i samarbeid med deg sette opp en fremdriftsplan: når må vi ha ringelistene? Kan vi hjelpe til med å hente ut eller vaske ringelister, eller ordner dere det selv? Snakker CRM- systemet deres sømløst med våre systemer, eller må vi få på plass ekstra tekniske løsninger før kampanjestart? Vil dere skrive samtalemal selv, eller skal vi hjelpe til? Alle disse detaljene blir vi enige om i før startskuddet går på kampanjen.

Oppkjøring til kampanje

"Hos oss er det din organisasjon som er stjernen."

Coffee cup, Plant, Drinkware, Table, Flowerpot, Tableware, Houseplant, Serveware

Vi begynner alle nye kampanjer med en prosjektbrief for kommunikatørene som skal ringe på vegne av organisasjonen din. På det møtet er du hjertelig velkommen, der får du et inntrykk av hvem som skal representere dere på telefonen i løpet av kampanjen, du kan svare på spørsmål kommunikatørene skulle ha og formidle entusiasmen for saken vi samler inn midler til.

Når vi begynner å ringe vil du ha tilgang til daglige responslister der du kan se hvor mange vi har snakket med hver dag og hvordan vi ligger an på kampanjen. En gang i uken vil du motta en rapport der ukens tall er oppsummert. Hvis vi på dette stadiet ser at noe må justeres i samtalemal eller ringelister, så gjør vi det sammen og vi tar gjerne en fot i bakken med deg om du har spørsmål eller kommentarer.

Endelig tid for avspark

Når kampanjen avsluttes sender prosjektleder deg en sluttrapport, med oppsummerte tall for hele kampanjen og noen kommentarer. Vi liker også å ha et evalueringsmøte når det har gått et par uker etter kampanjen. Der vil vi gjerne høre om hvordan det har gått hos dere i etterkant av kampanjen – har dere for eksempel fått fulgt opp alle som har bedt om mer informasjon eller bør vi følge opp givere som enda ikke har kommet i gang med betalingsavtalene sine? Vi ønsker oss selvfølgelig også tilbakemelding på hvordan du synes samarbeidet med oss har gått, om det er noe du hadde ønsket var annerledes og hva vi kan gjøre bedre neste gang.

Når det hele er over

Sånn jobber vi altså med enkeltkampanjer for nye kunder. Etter hvert, når du har jobbet med oss en stund, er det kanskje ikke nødvendig med like tett oppfølging før og etter kampanjer. Og når du har blitt ordentlig varm i trøya – og ser hvor godt TM som fundraisingverktøy fungerer for din organisasjon – vil du kanskje vi skal sette opp et fast årshjul for deg, med et TM-løp som går gjennom året.

Målet fra vår side er alltid det samme: det skal være enkelt, hyggelig og lønnsomt å jobbe med oss, og for giverne dine skal det føles godt å gi.

Så enkelt er det!

Flere av våre beste tips

GDPR og markedsføringsloven. Hvem kan vi egentlig ringe til?
Blogg – 30. november 2023
Output device
Fem spørsmål om TM du ikke tør stille.
Blogg
Personal computer, Input device, Office equipment, Hand, Netbook, Laptop, Typing, Touchpad, Gesture
Proaktiv giverservice. Fem konkrete tips til hvordan du kan øke inntekter og begrense frafall
Blogg
Smiling woman with a headset