Påfyll

Nye givere

Nå ut til flere som bryr seg og vil støtte din sak. Sikre kontinuerlig påfyll av givere og gi folk en god følelse av å bidra.

Enhver organisasjon som ønsker å vokse, er opptatt av å finne effektive metoder for rekruttering av givere eller medlemmer. Det er derimot ikke alltid godt å vite hvor man finner potensielle ildsjeler som bryr seg om akkurat din sak.

Vision care, Flash photography, Audio equipment, Hearing, Peripheral, Ear, Eyelash, Neck, Eyewear, Gadget

Her pleier mange å tenke annonsering for å nå ut til flest mulig i håp om at man treffer i hvert fall noen få. Humanitære organisasjoner bruker enorme beløp på annonsering, både i Norge og globalt. Effekten av den er dessverre ikke alltid lett å måle: hvor mange av de som har sett annonsen åpnet faktisk Vipps og donerte et beløp?

Heldigvis finnes det andre metoder for rekruttering, som vervekampanjer, eventer eller innsamlingsaksjoner på Facebook, bare for å nevne noen. Den beste effekten etter vår erfaring får du når du setter opp kampanjen med to steg, der det første avdekker interesse for saken, og det andre konverterer de som har vist interesse, til å gi en gave eller bli en fast giver.

Bruker du smarte løsninger som gjør prosessen enkel og effektiv både for deg og for giver, kommer du langt!

Case: Slik rekrutterer Dyrevernalliansen nye faste givere året rundt

Synthetic rubber, Automotive tire, Table

Rådgivning

Rekrutteringsworkshop

Er din største hodepine om dagen spørsmålet om hvordan i alle dager du skal få til å utvide giverbasen din? Hva med å starte med en god brainstorming?

Vi deler inspirasjon og erfaringer, ser på hva dere har å bruke av informasjon, kanaler og verktøy, leker med forskjellige ideer, og setter sammen et forslag til rekrutteringsaktiviteter som passer for deres organisasjon og målgrupper.

Hvor lang tid trenger vi?
Workshoppen tar 2 timer.

Hvem skal delta?
Innsamlingsansvarlig, leder/rådgiver marked og kommunikasjon, leder/rådgiver giverservice, og kreative sjeler som har ideer og vil bidra.

Hva inngår i leveransen?
I tillegg til selve workshoppen får dere en rapport med oppsummering og anbefalinger.

Pris: fra 12 000,-

Personal computer, Plant, Laptop, Smile, Houseplant, Microphone, Flowerpot
Jaw, Gesture, Finger, Beard

Enkeltkampanjer

Har du en liste med potensielle givere/medlemmer som kan kontaktes? Flott!

Den beste måten å konvertere potensielle interessenter til givere eller medlemmer, er en god og hyggelig samtale. Ja, det betyr å ringe og snakke med folk. Ja, man må trå veldig forsiktig.

Pris: Fra kr 70,- pr. samtale

Hvordan fungerer det?

I motsetning til for eksempel SMS eller e-post, vil den gode, gjennomtenkte samtalen etablere en relasjon med potensiell giver, få henne til å føle seg sett og glad for å ha bidratt til noe fint. En konverteringssamtale skal være godt gjennomtenkt for å fungere etter formålet, samtidig som den oppleves som en positiv interaksjon.

Fikk du klump i magen av å tenke på det? Vi vet, det sitter litt langt inne å ringe folk man ikke kjenner - heldigvis har vi dyktige kommunikatører som er flinke på akkurat det. De har gjort det for mange kunder, og har gode tilbakemeldinger og resultater å vise til. Vi forteller gjerne mer om det, hvis du er interessert.

Faste løp

Fundraising 365

For deg som kontinuerlig jobber med innsamling, anbefaler vi et fast løp med inntektsbringende aktiviteter gjennom hele året.

Her jobber vi oss gjennom alle muligheter, tilgjengelige verktøy og informasjon og setter opp en helhetlig plan der de forskjellige aktivitetene komplementerer og forsterker hverandre. Slik får du en snøballeffekt og bedre resultat av aktivitetene samlet. Vi legger opp til tett samarbeid med jevnlige oppdateringer og muligheter til å justere kursen underveis.

Påfyll

Nye givere

Nå ut til flere som bryr seg og vil støtte din sak. Sikre kontinuerlig påfyll av givere og gi dem den gode følelsen av å være med på å gjøre verden litt bedre.

Pleie

Eksisterende givere

Bygg opp lojaliteten blant de som støtter saken allerede. Ta godt vare på dem, begrens frafall og gi dem mulighet til å bidra med mer.

Partnerskap

Bedriftssamarbeid

Skaff ressurssterke støttespillere for å løfte innsamlingsarbeidet til et nytt nivå. Inviter til dialog og dyrk de gode relasjonene.